PTTK
Komisja Turystyki Pieszej "Piechur"

Strona Główna

Relacje 2010

Relacje 2011

Relacje 2012

Relacje 2013 Znakowanie Szlaków

Kontakt

Linki

Valid CSS!

Relacje 2011

16.04.2011 IV Zlot Oddziałów PTTK Województwa Śląskiego - Cieszyn

Sobotnim słonecznym rankiem zebrała się pod wodzisławskim Domem Kultury nieliczna grupa turystów których celem był udział w czwartym Zlocie Oddziałów PTTK Województwa Śląskiego, który odbył się tego roku w Cieszynie, a gospodarzem był Oddział PTTK "Beskid Śląski" w Cieszynie. Około 9 zameldowaliśmy się na starcie w nowopowstałej hali sportowej, gdzie okazało się że w sumie jest nas około 350 osób. Zapisaliśmy się do 8 grupy, której wspaniałym przewodnikiem była pani Jadwiga Żebrok. Zwiedzanie Cieszyna rozpoczęliśmy od Teatru im. Adama Mickiewicza. Następnie przeszliśmy na wzgórze zamkowe, którego najciekawszym obiektem jest wybudowana w XI wieku Rotunda świętego Mikołaja (jeden z obiektów Kanonu Krajoznawczego Polski). Ze wzgórza zamkowego przeszliśmy do Muzeum 4 Pułku Strzelców Podhalańskich. Z Muzeum udajemy się na cieszyńską starówkę, której sercem jest oczywiście ratusz, a następnie wchodzimy do kościoła pw. Św. Marii Magdaleny, gdzie jest sanktuarium MB Cieszyńskiej i dwa koronowane obrazy. Z kościoła udajemy się na cieszyńską wenecję, po drodze zatrzymujemy się przy Studni Trzech Braci. Przekraczamy granicę i dowiadujemy się m.in. jakie nastroje panowały w 1968 roku w tym podzielonym granicą mieście. Z Czeskiego Cieszyna udajemy się deptakiem pod halę, gdzie czekał już na nas posiłek. Po posiłku odbył się quiz na temat "Czy znasz Cieszyn", w którym z powodzeniem startował kolega Konstancjusz Mojżysz, który zajął ostatecznie trzecie miejsce. Podsumowując cały dzień wszyscy wracamy zadowoleni do domów i czekamy już na V Zlot Oddziałów PTTK Województwa Śląskiego, który w 2012 roku ma się odbyć w Sosnowcu. Do zobaczenia na szlaku! K. Mojżysz