Komisja

gości.

SEZON 2016

30 sierpień
Wielki Stożek 978m n.p.m.

Jest 30.08.2016 rok ostatni dzień obozu Strażackiego dla Młodzieżowej Drużyny Pożarniczej przy Ochotniczej Straży Pożarnej Biertułtowy. Rano panuje wielkie poruszenie i pakowanie, gdyż podstawiony busik już czeka żeby zabrać nas na wycieczkę w góry. Po godzinnej jeździe wysiadamy w Wiśle Dziechcince i ruszamy szlakiem żółtym w kierunku Kobylej Szałasu. Tu chwilka odpoczynku i ruszamy dalej w stronę Małego Stożka gdzie wchodzimy na Główny Szlak Beskidzki koloru czerwonego i dalej idziemy nim na Stożek Wielki. Robimy mały odpoczynek wspólną fotkę i ruszamy dalej szlakiem czerwonym na Kiczory gdyż jedni z nas zbierają skrzyneczki geocachingu a tam takowa jest. Robimy szybki wpisik do logbooka i ruszamy w drogę powrotną na Stożek. Dalej idziemy na Stożek Mały i dalej przez Kobylą do Wisły Dziechcinki gdzie czeka na nas busik. Wsiadamy i ruszamy w stronę Radlina, myślę że ta wycieczka podsumowująca Obóz MDP nikogo nie zraziła do gór a wręcz przeciwnie zaraziła w młodzieży bakcyla do górskich wędrówek. Organizatorzy już dzisiaj zapraszają na kolejne wycieczki w góry.

tekst: Dariusz Materzok foto: Łukasz Materzok

26 sierpień
Kieżmarski Szczyt 2558m n.p.m.

Końcowe dni sierpnia 2016r i zapowiadająca się dobra pogoda utwierdziły w przekonaniu i potwierdziła nasz wyjazd w Tatry słowackie z zamiarem wejścia na Kieżmarski Szczyt (Kežmarský štít, 2558 m) który zajmuje szóste miejsce na liście Wielkiej Korony Tatr z takimi szczytami jak Gerlach, Łomnica, Lodowy, Durny i Wysoka. Jak przystało na turystyczny duet ojca i syna, syn Sebastian zapakował do plecaka większość sprzętu wspinaczkowego(bezpieczeństwo nade wszystko!) który zawsze jest tym elementem na wyprawę najbardziej ciężkim, zaś ojciec Adam zabrał ale już te lżejsze rzeczy kaski, termos, kanapki i niezbędny zapas wody. Opuszczając Łomnicki Staw 1751m i pięknie prezentujące się widoki z tego miejsca na Łomnicę 2634m, Kieżmarski szczyt i Huncowski Szczyt 2352 m udaliśmy się Magistralą Tatrzańską z czerwonym szlakiem w kierunku Rakuskiej Czuby 20138m n.p.m. Już po godzinnym marszu z minutami rozkoszowaliśmy się wspaniałym widokiem ze szczytu Rakuskiej Czuby na Dolinę Kieżmarską wraz ze schroniskiem nad zielonym Stawem, na Kołowy i Jagnięcy Szczyt , oraz na Tatry Bielskie. Równie okazale i pięknie prezentował się również nasz cel wędrówki - Kieżmarski Szczyt 2558m n.p.m.

Z Rakuskiej Czuby trawersem i dotarliśmy pod Przełęcz Huncowską. Teraz jeszcze tylko łyk ciepłej herbaty z termosu jakiś mały batonik i po godzinie dotarliśmy na szczyt. Ze szczytu bajkowy widok na Grań Wideł i zaraz za nimi okazały szczyt Łomnicy który wydawał się być na wyciągnięcie ręki.
Oczywiście dobrą godzinę poświęciliśmy na omówienie sobie całej pięknej panoramy ze szczytu „Kieżmara”

Co nas jeszcze spotkało w trakcie zejścia ze szczytu do Przełęczy Huncowskiej ? Nie tak częste zjawisko… widmo Brockenu. Mieliśmy szczęście kolejny raz zaobserwować własny cień w tęczowej obwódce na chmurze znajdującej się poniżej nas. Z Przełęczy Huncowskiej już inną drogą bo w kierunku Kotła Łomnickiego dotarliśmy do Magistrali Tatrzańskiej nieopodal Łomnickiego Stawu.
Znaleźliśmy jeszcze trochę czasu na omówienie najciekawszych momentów z całej naszej wędrówki na Kieżmarski Szczyt przy dobrej kawie nad Łomnickim Stawem. Reasumując można stwierdzić, że wrażeń sporo ale trochę i wysiłku bo przecież na szczyt nie prowadzi znakowany szlak turystyczny co wymagało znacznie więcej uwagi i ostrożności.